Különleges interjú közepette bontakozott ki Floor Jansen
2018. október 01. írta: Sarok Bettina

Különleges interjú közepette bontakozott ki Floor Jansen

northward2018k.jpg

Floor Jansen élete az utóbbi időben igen pörgőssé vált, hiszen hamarosan a boltokba kerül a Northward bemutatkozó nagylemeze, a Nightwish visszatért a rivaldafénybe, - miután néhány hétig otthon, családja körében élvezhette a szabadság édes perceit.

A holland metálénekesnő egy olasz lap keretein belül mesélt a Northward alakulásáról, de mindezeken felül, egyéb más témákról is szót ejtett. Első ízben  új csapata korongjáról áradozott, majd büszkén mesélt húgáról, Irene Jansenről is, aki a Drifting Island című szám keretein belül lesz hallható.

Abban az időben az volt az ötletem, hogy megírjak egy rockalbumot, mivel akkoriban az After Foreverben voltam, elhatároztam, hogy időt fordítok más zenei stílusok felfedezésére. Hallottam, hogy Jorn nagyon sokoldalú gitáros és egyben egy fantasztikus rocksztár is. Elmeséltem neki az ötletem, és megkértem, hogy írjon velem valamit. Elfogadta, leültünk, a színpadon jól működött a kémia közöttünk, és az írásban is megtaláltuk a közös hangot, így továbbhaladtunk.

- kezdte, majd elmondta, hogy szerinte észlelhető-e némi változás az albumon:

Nem hiszem, hogy változott volna, de határozottan felnőttünk. Az albumot 10 évvel ezelőtt írtuk, majd 9 év után rögzítettük. Nem sokat változtattunk rajta. Érdekesség, hogy a tíz évvel ezelőtt írt zenénk napjainkban is nagyon aktuálisak. Ez annyira jó, mivel nem volt annyi időm, hogy újraírjam az albumot.

- magyarázta.

northward2018h.jpg

Mint ismeretes, a vokalista 2017-ben robbansztotta be a Northward gépezetét, mialatt a Nightwish jól megérdemelt pihenését töltötte. Floor korábban azt is elmesélte, hogy egy csendes albumot kívánt rögzíteni, ám vakvágányra futott, ugyanis most beismerte, hogy bár az album a rock műfajba sorolható, mégis kemény hangzású lesz:

Ez egy rocklemez, ami nagyon különbözik a megszokottól, pontosan úgy ahogyan szerettem volna. Valam mást írtam, mint amit megszokhattak tőlem. Tíz évvel ezelőtt úgy döntöttem, hogy egy évtized után mást akarok csinálni. Szerettem a rockot, ezért jobban meg akartam ismerni.

- mondta, majd megosztotta gondolatait testvéréről:

Azt hiszem, hogy ő egy nagyon karakteres énekes, aki nagyon sok energiát és hangulatot közöl. Valóban eltudja mesélni a történetet, amiről énekel. Nagyon jó nyelvtudással rendelkezik, s ezáltal fantasztikusan tud kommunikálni a hangjával. Nem túl képzett, de ez nem számít, hiszen elképesztő tehetsége van. Igen, azt hiszem, hogy nagyon hasonló a hangunk.

 - felelte arra a kérdésre válaszolva, hogy milyen énekesnőnek tartja Irene-t, és hogy látja-e magát benne, amikor ránéz, vagy épp hallgatja őt.

37503938226_42973bfec5_h.jpg

És, hogy hogyan sikerül összeegyeztetni a karriert az anyasággal:

Egyszerű. A turnén nem készítettünk albumot a Nightwish-sel, mivel a Northward lemezén dolgoztam, és ezt támogatták. Öt hétig otthon voltam.

-áradozott, megerősítve  évekkel ezelőtti nyilatkozatát, miszerint ez élete legvagányabb kihívása.

 

 

 

süti beállítások módosítása