15 éves a Wintersun debütáló albuma
2019. szeptember 13. írta: Sarok Bettina

15 éves a Wintersun debütáló albuma

1000x1000.jpg

2004-et írtak a  naptárak, amikor is a boltok polcaira került a Wintersun legelső albuma, a saját magukról elnevezett Wintersun. Ugyanebben az évben jelent meg az Ensiferum Iron című nagylemeze is,a mi az utolsó korong voltJari Mäenpää-val a fedélzeten.

Bár a Wintersun mellékprojektként pattant ki Jari fejéből, hamar kiderült, hogy több rejlik az egészben, így az énekes az új kihívás mellett döntött. Ekkoriban mindössze duóként működött a ma már nagy népszerűségnek örvendő együttes, ugyanis az alapító Jari mellett Kai Hahto csiszolta még a nótákat. Később csatlakozott hozzájuk Teemu Mäntysaari gitáros ( aki mindössze 17 éves volt), valamint a Norther által ismertté vált Jukka Koskinen basszusgitáros.

Az első Wintersun-korong egyébként olyan közönségkedvenceket vonultat fel, mint a Beyond the Dark Sun, a Starchild, a Death and the Healing, vagy akár a Sadness and Hate, - csak, hogy néhányat említsünk. Köztudott, hogy a zenekar idén kellő képp megünnepelte debütáló lemezének jubileumát, a mai napra vonatkozóan viszont Teemu kicsit visszarepült a múltba, és elmesélte azokat az élményeket, amik ehhez a kiadványhoz kötik.

wintersun2012c-678x678.jpg

15 évvel ezelőtt, ezen a napon jelent meg a Wintersun saját magáról elnevezett debütáló lemeze. Ekkoriban 17 éves voltam, és zeneileg óriási hatással volt rám ez a lemez. Brilliáns munkája Jarinak és Kai Hahtónak! Emlékszem, amikor először láttam a Beyond The Dark Sun klipjét, beszereztem a CD-t és egy plakátot, majd beleszerettem az album összes dalába, megjegyeztem a dalszövegeket, majd megpróbáltam eljátszani a dalokat a gitáromon.

-kezdte.

Alig tudtam elhinni, hogy 2004 vége előtt lehetőségem volt csatlakozni a zenekarhoz. Ez az album megváltoztatta az életem - még mai is. Az elmúlt 14 évben, több száz koncerten játszottuk ezeket a dalokat - de továbbra is ez a kedvenc albumom.

- magyarázta.

 A dallista:

1. Beyond the Dark Sun

2. Winter Madness

3. Sleeping Stars 

4. Battle Against Time 

5. Death and the Healing 

6. Starchild

7. Beautiful Death 

8. Sadness and Hate 

süti beállítások módosítása