Anneke van Giersbergen: „Boldog voltam a The Gatheringben"
2019. október 10. írta: Sarok Bettina

Anneke van Giersbergen: „Boldog voltam a The Gatheringben"

3e60679af2dd6412de80f4663f790cd900.jpg

Anneke van Giersbergen neve kicsit sem cseng ismeretlenül a metálzenét kedvelőknek, hiszen a mindig mosolygós dalos pacsirta a The Gathering élén vált népszerűvé, a formációból való távozása után pedig csak további szintekre emelte már emígyis gyümölcsöző karrierjét.

A holland énekesnő, köztudottan novemberben tart majd néhány jubileumi fellépést, mintegy megkoronázva több, mint két évtizedet felölelő munkásságát. A változatlanul gyönyörű hangú vokalista egyébként nemrégiben mesélt hosszabban arról, miszerint az emberiség kicsit sem hitt abban, hogy újat tud mutatni a The Gathering nélkül, mitöbb, elvárják tőle, hogy egykori csapatának "másolata" legyen.

Megjelent a VUUR első albuma, ami sokkal keményebb és progosabb mint a The Gathering, és ilyenkor mindenkinek leesik, hogy « Húúú, furcsa, de ez nem olyan mint a The Gathering.» Egyrészt bóknak veszem, hiszen csodálatos volt a The Gathering, és a zenénk nagy hatással volt az emberekre. Másrészt.... az emberek azt várják tőlem, hogy a második The Gathering legyek? Mert ez nem fog megtörténni.

- magyarázta korábban.

A VUUR alapítója most újfent egy interjú keretein belül áradozott izgalmas dolgokról, így elárulta, hogy bár már lezárta magában The Gatheringes korszakát, mégis szívesen emlékszik vissza azokra az időkre, amikor még a csapat tagja volt:

Hosszú ideg voltam a The Gatheringben, amikor elkezdtük még szinte gyerek voltam. A szólókarrierem során sok tapasztalatot szereztem, így boldogan nőttem fel. Úgy hiszem, hogy az élet most sokkal jobb, hiszen anya vagyok, és így szép az élet. Zenét szerzek és ez fantasztikus. Büszke vagyok a The Gatheringben töltött időmre, hiszen csodálatos albumokat készítettünk, és sokat is turnéztunk, ami a kedvenc időszakom volt.

vuur-fortarock-2018-02-06-2018-_robsneltjes-1-copy-900x600.jpg

- vallotta. Majd elárulta, hogy mikor is ért el ahhoz a ponthoz, amikor eldöntötte: új együttest alapít.

Sokáig voltam részese a metálvilágnak. Miután elhagytam a The Gatheringet volt is néhány zenekarom, de eközben más együttesekkel is dolgoztam. Mindig is saját zenekart akartam, saját dalokat írni. Ezért is alapítottam meg néhány éve a VUUR-t.

- büszkélkedett a VUUR kapcsán. Az izgalmas részek azonban itt még kicsit sem értek véget, hiszen Anneke jelenleg is az Amorphis és a Delain társaságában járja a világot, aminek különlegessége az, hogy ő maga akusztikus koncerteket ad, így okkal merül fel a kérdés, hogy vajon várható-e a közeljövőben egy akusztikus lemez megjelenése:

Igen, ez teljesen én vagyok. Valójában még soha nem készítettem akusztikus albumot, hiszen hosszú ideje egyedül turnézok. Úgy éreztem, hogy ennek most jött el az ideje. Jelenleg is egy akusztukus albumot írok, amit majd rögzítek is. A dalokat teljesen egyedül írom. Ez egy nagyon személyes album lesz. Kicsit más lesz mint a legutóbbi VUUR-album. Ez ugyanis egy metál album volt. Nagyon személyes. Szeretem a dalokat. Nem tudom őket pontosan leírni, de majd meglátjuk. Remélem, hogy jövő nyáron már kiadhatom. Azután újfent turnézni indulok. 

- újságolta boldogan.

süti beállítások módosítása