Sabaton: „A rajongók tudják mire számítsanak, amikor új albumot készítünk"
2019. november 13. írta: Sarok Bettina

Sabaton: „A rajongók tudják mire számítsanak, amikor új albumot készítünk"

qrebuddjsozbtikt5z7uus-970-80.jpg

A svéd történészek immár húsz éve éneklik meg a múlt nagy csatáit, háborúit, dalaik pedig nemcsak feltétel nélkül szerethetőek, hanem nagy segítségek is egyben (gondolok itt azokra, akik lusták felkészülni egy-egy történelem órára). A veteránok vadonatúj albuma egyébként idén nyáron töltötte meg a boltokat, a témájához hűen pedig bombaként robbant világszerte - sikere pedig a mai napig egyre csak nől.

A The Great War ugyanis, köztudottan teljes egészében az I. világháborút vette alapul, így hallhatunk a srácoktól a Vörös Báróról, de a verduni csata is szép hangszerelésben tárul a hallgatóség elé. Mint kiderült, nemcsupán mi vagyunk  azok, akik tanulhatnak a Sabaton dalai által, ugyanis Tommy Johansson gitáros is újdonságokkal gyarapodott, miközben a dalokat a szerezték:

Sokat tanultam. Amikor iskolába jártam, sokat tanítottak nekem a II. világháborúról, de az I. világháborúról már nem annyira. Sokkal inkább olyan volt, hogy »ő volt Franz Ferdinánd; ezért kezdődött a háború« és kb. ennyi. Amikor a dalszövegeket olvastam, Joakimot és Pärt kérdezgettem arról, hogy miről is szólnak a dalok. - »Ez erről a srácról, ez pedig erről az eseményről szól«. - Nekem ez olyan volt, hogy »hűha, ez nagyon király. Erről nem is tudtam« Számomra ez egy nagyszerű tanulási tapasztalat volt.

- vallja az énekesként is kiváló Tommy, majd Pär is elárult néhány érdekességet a dalszerzési folyamatról:

Azt kell mondjam, hogy olyan félelmetes részleteket derültek ki, melyeknek egyáltalán nem voltam a tudatában. Például az egészet körülvevő részletek, azt tudtam, hogy a verduni csata a világ egyik leghosszabb konfliktusa volt, de sosem tudtam mélyebben belemerülni az egészbe. Minél mélyebben beleástam magama témába, annál inkább kinyílt a szemem.

- válaszolta a basszeros.

wacken-holy-land-2019-sabaton-203456.jpg

Sokaknak feltűnhetett már, hogy a Joakim Brodén vezette zenekar bár folyamatosan új dolgokat épít nótáiba, nagy változásokat még sem eredményeznek a korongok. Ennek miértjére szintén magyarázatot adtak a srácok:

Azt hiszem, hogy az elmúlt 15 évben - amikor is elkezdtünk történelmi témákról írni - sokat feljődtünk. Még mindig megvan a Sabaton lényege. A dalokat ugyanabban a stílusban írjuk, mindazok ellenére is, hogy albumról albumra kis lépésekben haladunk. De, aki azt gondolja a Sabatonról, hogy »ez most nagy változás ez és ez az album között«, az minden bizonnyal rossz zenekarra gondol. Mi sokkal inkább olyan zenekar vagyunk, akiknek a rajongói, a Sabaton-rajongók tudják mire számítsanak, amikor új albumot készítünk.

-vallotta Pär, aki azt is hozzáfűzte a befejezében, hogy miben rejlik a Sabaton sikere:

 Azt hiszem, hogy ez nem titok. Mindenekelőtt azt gondolom, hogy mindenkinek szüksége van jó minőségű zenére, jó dalokkal. Mi jó dalokat játszunk? Sokan, nyilvánvalóan azt mondják, hogy igen. Ezt nem nekem kell megítélnem. Ez egy igen nehéz munka. A Sabaton nem egy olyan zenekar, amit sokszor játszanak a rádióban. Nekünk turnézni, turnézni és turnézni kell. De mi nem adjuk fel. Mi nem.

- adta tudomásul.

sabaton-9971.jpg

süti beállítások módosítása