Nightwish: Marco Hietala távozik!
2021. január 12. írta: Sarok Bettina

Nightwish: Marco Hietala távozik!

hietala13-3-107619350_0.jpegFotó: Antti Karhunen / Yle

A mai napon röppent fel a hír, miszerint újabb ikonikus tag távozik a Nightwish fedélzetéről, nevezetesen az a Marco Hietala, aki hivatalos formában 2002-ben surrant be Tarja Turunen énekesnő mellé duettezni. A zenész közleményében arról beszél, hogy az utóbbi idő történései teljesen kiölték belőle a lelkesedést, továbbá komoly depresszióval is küzd...

Az előző évben kénytelen voltam otthon maradni és gondolkodni. Egyszer csak azon kaptam magam, hogy teljesen kiábrándultam ebből az egészből. Ráeszméltem, hogy szükségem van a megerősítésre. Új okokat és inspirációkat kell találnom  ahhoz, hogy írni, énekelni és játszani tudjak - úgymond egy saját „malmot" [My Walden].  A könyvemben is leírom, hogy krónikus depresszióval küzdök. Ha  így folytatom, akkor az veszélyes lehet magamra és a körülettem lévőkre is. Nem egy sötét gondolatom volt már... Ne aggódjatok, jól vagyok. Van két fiam, egy feleségem, a család többi tagja,  barátaim, egy kutyám, és sok-sok szeretet.

- olvasható többek között a bejegyzésben.

Nem hiszem, hogy végleg eltűnnék. (...) Akad néhány dolog, amit elterveztem 2021-ben, és amit mindenképp meg szeretnék valósítani. Mindezek ellenére, arra kérem a médiát, a zenekarokat, az előadókat és mindenki mást, hogy a következő évig ne kérdezzenek tőlem semmit. Remélem, 2022-ben majd beszélhetek róla, de ne vegyétek ígéretnek.

Sajnálom, hogy így történt.

- áll a zenekar által is megosztott közleményben.

Marco Hietala 2002-ben igazolt át a Sinergy soraiból a Nightwish-be, amikor is Sami Vänskä egy évvel korábban elbocsájtásra került. 2002-ben már duettekkel ékesítve került boltokba a Century Child, majd ezt követően további öt Nightwish-lemezen volt hallható éneke, valamint játéka.

Bejelentésével a zenész minden bizonnyal sokkolta a rajongókat, ugyanakkor beváltotta Tuomas Holopainen rémálmát is, aki egy korábbi interjú során vallott arról, hogy további tagok távozását már biztosan nem tudná feldolgozni.

süti beállítások módosítása