Within Temptation: „Szükségünk volt a változásra"
2018. december 22. írta: Sarok Bettina

Within Temptation: „Szükségünk volt a változásra"

0007ls0bvq5i55dg-c122.jpg

Köztudott, hogy a Within Temptation hosszas kihagyás után, hamarosan új albummal jelentkezik, ami merőben eltér korábbi lemezeiktől. A hetedik korong ugyanis sokkal több popzenei elemet vonultat fel, mint ami már a legutóbbi Hydra című lemezen is hallható volt. 

A Resist elnevezésű album egyébként december 14-re lett datálva, ám bizonyos okok miatt csak február 1-én kerül majd a lemezboltok polcaira. Az újdonság beharangozója egyébként a The Reckoning című szám volt, ami a Papa Roach frontemberével került rögzítésre. Ezt követően bemutatásra került a Raise Your Banner című szerzemény, ami az In Flames énekesével karöltve készült el, - és amely nóta elsőként szivárgott ki a már korábban is említett lemezről - majd a Firelight nevezetű dal is elérhetővé vált.

A holland zenekar egyébként kisebb válságokon is túlesett a szünet alatt, hiszen közel álltak a feloszláshoz, ám végül az énekesnő szólóalbumának sikere nyomán új inspiráció kapott lángra, ami végül újraindította a Within Temptation szekerét. 

Azt hiszem, amikor elkezdtem írni a dalokat a My Indigóra, fogalmam sem volt arról, hogy folytatni akarom-e karrierem a Within Temptationnel. Ez nekem egy teljes új felfedezés volt, egy új út, melynek során kitalálom, hogy mit is szeretnék, majd a My Indigo által új inspirációk jöttek a Within Temptation folytatására. Valóban - nem csak én, hanem mindenki, aki a WT-nek írt dal, ráébredt, hogy milyen irányba is szeretnénk terelni a zenekar jövőjét, valami olyan hangzással, ami felfrissíti a zenénket.

sharon-den-adel-of-within-temptation-mmvxiii-tour-2018.png

- meséli Sharon den Adel, aki tökéletes magyarázatot adott arra, miért használnak több popzenei elemet.

Ez nem tudatos dolog. Azt írjuk, ami jön. Nem igazán tudjuk irányítani. Ez csak a kreatív folyamat megkezdése, és a szabadság megadása, hogy bármilyen változást véghez vihess, mivel nagyon szórakoztató, ha valami mást csinálsz. Ha ebből a szemszögből nézzük, akkor a dalok minden alkalommal különbözőek. Ez az, amit akartunk - új dolgokat szerettünk volna. Változtatni akartam, és ez volt a legjobb módja annak, hogy nyitottabbak legyünk az új dolgokra.

- tette hozzá a vokalista, aki azt is elmesélte a Metal Hammernek, hogy miért is merült fel benne zenekara feloszlatása:

Kiégtem. Fáradt voltam. Lefagytam és unatkoztam. Teljesen elveszett voltam, és nem tudtam, hogyan kezdjek újra zenével foglalkozni. Meg kellett kérdeznem magamtól: « Mennyi ideig akarom még ezt csinálni? Szeretem egyáltalán? » Volt egy pont, amikor arra gondoltam, hogy nem akarom folytatni a Within Temptation-t.

artikelbild_greenfield2_evahirschi.jpg

- mondta.

Azt hiszem, hogy az egész Within Temptation számára szükség volt a szünetre. Úgy éreztük, hogy éveken át egy gyorsvonaton mozogtunk, ezért volt szükség a leállásra. És őszintén szólva, nem igazán tudtuk, hogy mi lesz a szünet eredménye.

- egészítette ki Robert Westerholt.

A páros azt is elmondta, hogy nem csupán az írói válság játszott közre a szünet és a feloszlás gondolatában, hanem az is, hogy elmondásuk szerint, nem szerettek volna olyan albumot kiadni, amivel nem elégedettek, s ezért szükség volt a vérfrissítésre,  illetve arra az életérzésre, ami erősíti őket abban, hogy érdemes még albumot készíteniük.

 

 

 

süti beállítások módosítása