Troy Donockley szerint, sokan alábecsülik Floor Jansen teljesítményét
2020. június 01. írta: Sarok Bettina

Troy Donockley szerint, sokan alábecsülik Floor Jansen teljesítményét

49561769587_913e758e4f_k00.jpg

Április 10.-én robogott a lemezboltok polcaira a Nightwish kilencedik albuma, ami a Human. :I I: Nature. elnevezést kapta. A formáció szép lassan hatalmas sikerekre tett szert a kiadvány képében, ami eleinte kicsit sem vonzotta magához az érdeklődőket. A csapatot alkotó zenészek már többször is nyilatkoztak saját álláspontjukról, de rajongói kérdésekre sem voltak lusták válaszolni.

A zenekar két tagját, Troy Donockley-t és Floor Jansent most egy német lap faggatta, a beszélgetés során pedig nemcsupán az újdonságról esett szó, hanem azokról az időkről is, amikor az ex-After Forever- és ReVamp-frontasszony viharos körülmények között helyezkedett el Anette Olzon helyén, akit 2012-ben penderítettek ki - máig ismeretlen okokból.

A zenekar rendkívül törékeny helyzetben volt, amikor Floor csatlakozott. Mindez traumatikus és nehéz volt - mindannyiunk számára. Floornak köszönhetően újra megtaláltuk az egyensúlyt.

- vallotta Troy, majd témát váltva így fecsegett:

Nem vagyunk olyanok mint más zenekarok - pedig én sok zenekarban megfordultam. Mindent tudok az érdekekről, a konfliktusokról, a katasztrófákról és a rossz útra terelő egókról is. Nekünk ezt most sikerül elkerülnünk, hiszen most olyan helyzetben vagyunk, hogy bármit elmondhatunk egymásnak, mivel barátok vagyunk.

- mondta.

nightwish-featured.jpg

A folytatásban már Floorhoz vándorolt a szó, akit arról kérdeztek, hogy milyen volt számára a dalok elődleges fogadtatása, avagy mi minden fogalmazódott meg benne, amikor először hallotta őket:

Amikor először hallottam a dalokat, akkor egy zongora játszotta az énekesi részem, ami egy egyedülálló utazás volt. Sokat dolgoztam a dallamokkal és a szövegekkel is, érezni akartam, amit énekelek. Ekkoriban jöttem rá, hogy milyen erős érzelem uralja az albumot.

- emlékezett vissza, majd Troy eképp szólt közbe:

Elképesztő Floor teljesítménye, de még mindig azt gondolom, hogy sokan alábecsülik Floor hangjának hatalmát.

gettyimages-155482076-2048x2048.jpg

- kívánkozott ki belőle, majd befejezésül egy érdekes monológot lejtett, miközben afelől érdeklődtek, hogyan építi be a furulyával játszott betéteit a nótákba:

Tuomas nem igazán tartja tiszteletben a hangszerek korlátait - az emberekről nem is beszélve! Sokszor mondtam neki, hogy az az átkozott furulya nem képes átadni azt, amit ő akar, mire ő azt felei, hogy » nem tudnád esetleg megpróbálni? «.

- válaszolta nevetve.

süti beállítások módosítása