Vibeke Stene: 14 év után elárulta, miért dobbantott a Tristaniából!
2021. február 19. írta: Sarok Bettina

Vibeke Stene: 14 év után elárulta, miért dobbantott a Tristaniából!

veil-of-secret.jpg

2007-et írtak a naptárak, amikor Vibeke Stene bejelentette: köszöni szépen, de kilép a Tristania soraiból. Az énekesnő akkoriban arra hivatkozott, hogy már régóta szeretne énektanár lenni, jövőjét pedig ennek fényében képzeli el.

A norvég vokalista évekre el is tűnt a nyilvánosság elől, 2013-ban azonban elújságolta, miszerint visszatérését fontolgatja. Asgeir Mickelson jóvoltából meg is találta a megfelelő megoldást, majd nem sokkal később létrejött a God of Atheists projekt. Ha mindez nem lenne elég, az énekesnő a színházakat is meghódította, ugyanis több szerepben volt látható az elmúlt években.

A 2020-as év azonban a teljes visszatérést jelentette Vibeke számára, ugyanis Asgeir Mickelsonnal megalapították a Veil Of Secrets nevet viselő doom-metál zenekart, debütáló korongjuk pedig novemberben került boltokba Dead Poetry címmel.

Az énekesnőt a napokban faggatta ki egy internetes lap, a beszélgetés során pedig nemcsak örömteli visszatéréséről esett szó, hanem arról is, hogy valójában mi volt az oka annak, hogy egykor elhatározta kilépését a Tristaniából.

(...)A társaimmal ellentétben, én nem voltam kiéhezve a kísérletezésekre és az új irányokra. Ezért nem is volt velük könnyű együttműködni, ritkán ugyan, de előfordult, hogy úgy vonultunk stúdióba, hogy a dalok még készen sem voltak. (...)

- magyarázta, majd így folytatta:

tristania.jpg

Elérkezett az idő, amikor azt éreztem, hogy pihennem kell, hozzászoktam a csendhez, az egyedülléthez és ahhoz, hogy végre nem másoktól függtem. A sok évnyi kihagyás után végül visszataláltam a gyökereimhez.

- vallotta.

Viszont, tíz évig a Tristania volt az életem. A zenekar a családom részét képezte, mindent a zenekarnak köszönhetek. Amikor kiléptem a bandából évekig szomorúságot, félelmet és haragot éreztem. Mindezek ellenére sosem fogom megbánni a döntésem, mindig is büszke voltam az erős természetemre, mely által megvalósíthattam az elképzeléseimet.

- tette hozzá, majd visszatérésével kapcsolatban így fogalmazott:

veil-of-secrets-bandfoto-2020.jpg

Egy ponton azt kezdtem el érezni, hogy művészileg újra kreatívnak kell lennem, nyíltam afelé, hogy új dalokat készítsek, és kerestem is a lehetőségeket. Amikor Asgeir felvette velem a kapcsolatot a God of Atheists kapcsán és megismertem az anyagát, pontosan tudtam, hogy megtaláltam a visszautat a metálszíntérre.

süti beállítások módosítása