Tarja: „A zene a világ legjobb nagykövete"
2019. december 06. írta: Sarok Bettina

Tarja: „A zene a világ legjobb nagykövete"

69879822_140823310507408_2466186022653170965_n0.jpg

Augusztusban hódítótta meg a világot a finn metálénekesnő vadonatúj nagylemeze, ami az In The Raw elnevezést kapta. A vokalista hatalmas sikereket zsebelt be az újdonsággal, ami nem is olyan meglepő, hiszen a Nightwish-énekesnő ezúttal egy nagyon személyes és egyben kemény kiadványt adott ki a kezei közül.

A finn szoprán többször is elmondta, miszerint a korong hatalmas kínok nyomán született, amiben nagy szerepe volt a kiégésének, amiről első ízben a közelmúltban mesélt. Tarja most újfent megnyílt e téma kapcsán, a beszélgetés során pedig számos dologról nyilatkozott.

Nagy üresség volt bennem, amikor tavaly a karácsonyi koncertjeimet követően hazaértem. Teljesen kiégtem. Nagyon ijesztő érzés volt, hiszen hozzászoktam a kemény munkához, de akkor semmihez sem volt energiám.

-kezdte, majd így folytatta:

14181136012_38f580b77c_z000.jpg

Elkezdtem szövegeket írni a már kész zenékhez, és már olyan érzésem volt, hogy nem csinálom ezt tovább. Örültem a zenének, de nem voltak dalszövegek. Mélyen magamba kellett néznem, hogy mi is rejlik Turunenben. Elérkezett az ideje a személyes történeteknek. Végül is, ezáltal megértettem, hogy a zene miként képes megtisztítani és gyógyítani. Hirtelen egy csodálatos érzés lett urrá rajtam.

-nyilatkozta. 

 Ezt követően azt is elmondta, hogy minden dal fel lett ruházva bizonyos céllal:

Minden teljes mértékben átgondolt. Még kedvenc dalt sem tudok kiemelni, hiszen az elejétől a végéig egy átgondolt egységet alkotnak, és minden dalnak van egy bizonyos célja.

-ecsetelte, majd rátért arra, hogy miért is kedveli bakelit formátumban is megjeleníteni a lemezeit:

34135349743_96000a12d2_b000.jpg

Tudom, hogy vannak olyan hallgatók, akik szeretik a kezükben tartani az albumot, függetlenül attól, hogy manapság már minden digitálisan elérhető. Régimódi zenész vagyok, ezért bakelit lemezeket is szeretek piacra dobni. Különösen akkor vagyok a legboldogabb, amikor nagyon sikeres a lemez.

- tette hozzá.

És, hogy mit szól ahhoz, hogy a rajongókra akkora hatással van, hogy azok nemcsak a finn nyelv iránt kezdenek érdeklődni, hanem egész Finnország elbűvöli őket?

Őrülten hangzik, de néhány rajongóm elkezdte tanulni a finn nyelvet. A zene a világ legjobb nagykövete.

-válaszolta büszkén.

img_0055905000.jpg

süti beállítások módosítása