Tarja: „A Nightwish-ben én voltam az arc és a hang"
2019. szeptember 11. írta: Sarok Bettina

Tarja: „A Nightwish-ben én voltam az arc és a hang"

nw-e-4.jpg

Augusztus 30-án, kökeményen világot hódított a finn énekesnő vadonatúj nagylemeze, az In The Raw. A vokalista ezúttal valóban túlszárnyallta önmagát, hiszen a nyár végén egy olyan albumot dobott piacra, ami teljes egészében őt, és a vele történt eseményeket öleli fel, és közvetíti egy igen kemény köntösben.

A dalos pacsirta több ízben kifejtette már gondolatait az újdonságról, amiről nem csak azt tudhattuk meg, hogy kemény és nagyon személyes, hanem azt is, hogy bizony sok fájdalom is túlteng a nóták soraiban. Mindezeken felül, azt sem volt rest kijelenteni, miszerint az In The Raw készületei kísértetiesen hasonlóak voltak, mint amikor a Nightwish-sel rögzítették 2004-es bombalemezüket, az Once-t.

Az ex-Nightwish-énekesnő legutóbb arról mesélt, hogy kicsit sem szab gátat számára egyszerre tevékenykedni klasszikus művészként és metálénekesnőként egyaránt, de persze hozzátette: nincs ínyére, ha crossover-művészként jellemzik.

A Finnország hangjának is megválasztott metálkirálynőt most újfent mikrofonvégre kapták, a beszélgetés során pedig nem csak új elmezéről mesélt, hanem arról, hogy miben különbözik karrierje tekintettel arra, hogy egykoron egy zenekar sorait erősítette, most pedig önállóan veti papírra szerzeményeit, és veszi lába közé a világot:

Szerencsésnek érzem magam, amiért részese lehet ennek a két világnak, bár az ő világuk már teljesen eltér az enyémtől. Egy olyan bandában lenni, ahol nem dönthetsz semmiről, és nem tudsz magad dönteni.... A Nightwish-ben még csak dalokat sem írtam, ezért tekintek magamra úgy, mint az arc és a hang.....amolyan tolmács.

67911107_125740845071258_307289958734074569_n.jpg

Fotó: Tim Tronckoe

-kezdte, majd így folytatta:

Tolmács voltam, és egyáltalán nem voltam önmagam, aztán hirtelen beindult a szólókarrierem, ami teljesen ismeretlen terep volt a számomra, akkoriban szinte az egész világ ismeretlen volt, voltak kétségeim, sokszor kételkedtem magamban, ezért is kértem segítséget profi íróktól, akik bátorítottak, hogy megtudom csinálni, meg akartam találni a saját utamat. Akkoriban kellett is az a seggbe rúgás, hiszen elvesztettem az emberekbe vetett hitem, amikor kirúgtak a Nightwish-ből, nem tudtam kiben bízhatok, ez egy nagyon nehéz időszak volt az életemben, de most, amikor ennyi idő elteltével magamra és a karrieremre nézek, egy gyönyörű helyen találom magam.

- magyarázta, majd mondandóját eképp zárta le:

Ezért is olyan személyes ez az album (In The Raw), ez által megmutattam - magamnak is -, hogy ki is vagyok. Ez egy fantasztikus bátorság, amit meg kellett lépnem.

tarja_in-the-raw_digital_1.png

 

süti beállítások módosítása