Tarja szerint, egy félreértés miatt kellett búcsút intenie zenekarának
2019. október 30. írta: Sarok Bettina

Tarja szerint, egy félreértés miatt kellett búcsút intenie zenekarának

1318612920_nw2004pcsnw_acct5025.jpg

Idén augusztusban hódított világot Tarja vadonatúj nagylemeze, az In The Raw. A korong hatalmas sikereket ért el világszerte, hiszen a finn vokalista ezúttal rendesen bekeményített. A szóban forgó újdonságról egyébként már számos információt megtudhattunk, mind a készületekről, mind egyéb mással kapcsolatban egyaránt. 

A Nightwish énekesnője egyébként a minap jelentette be, hogy az elkövetkezendőkben sem talál okot arra, hogy lustálkodjon, így a jövő évben egy nagyszabású koncert keretein belül , méltóképpen megünnepli több, mint húsz éves karrierjét. Az est egyébként meglepetésekben gazdag rendezvény lesz, hiszen vendégek kavalkádja lesz jelen a színpadon, de Tarja olyan dalokkal is készül, melyek már rég voltak hallhatóak előadásmódjában.

A finn csillag nermégiben adott egy érdekes interjút, melyben szót ejtett karrierje kezdetéről, de arról is, hogy milyen érzés számára az, amikor egy-egy kolléganőjéről kiderül, hogy őt tartja a legnagyobb példaképének.

A pályafutásom elején nem volt egyetlen egy metálénekesnő sem, akitől segítséget kérhettem volna, de olyan sem aki esetleg inspirált volna, tehát az ahogyan énekeltem, teljesen természetes volt. Ezért mondjuk hálás is vagyok, hiszen soha nem kezdtem volna el valami olyat csinálni, ami nem szimpatikus a számomra.

- ecsetelte a korai évekről, amit a következőképp zárt:

Az egyetemi tanulmányaimat klasszikus zenével foglalkozva fejeztem, miközben egy sikeres metálegyüttes tagja voltam, de ez nem volt egy könnyű feladat. Ami igazán megérintett az a közönség és a kollégáim tisztelete volt. Nyilvánvalóan mind azt gondolták, hogy egy kicsit más vagyok, de hát ez volt a kulcs. Nem kellett nőként bizonyítanom a metálvilágban. Mindig elfogadtak olyannak, amilyen vagyok, és ezért áldottnak éreztem magam.

nightwish_02_1.jpg

Ezt követően elárulta, hogy voltaképp egy félreértés vezetett ahhoz, hogy távozni kényszerült az általa is alapított Nightwish-ből:

A pályafutásom elején sok mindennel kellett foglalkoznom, mivel én voltam az egyetlen női tag az együttesben, tehát az arc és a hang, a média pedig mindig odafigyelt rám, akármit is csináltam. Volt néhány biztonsági kérdés, amit a csapatunk nem értett meg, ezért néhányszor történt is velem pár szerencsétlen szituáció, mielőtt jobbra fordultak volna a dolgok. Mindig is egy független nő voltam, aki tudott vigyázni magára, és mivel ilyen voltam,a férfi társaim nem törődtek velem. Bizonyos dolgokat, mint például egy saját öltözőt, ahol lecserélhetem a ruháimat és bemelegíthetem a hangom -, teljesen félreértettek a srácok , hiszen azt hitték, hogy csak egy dívát játszok, aki különös figyelmet igényel.

-fedte fel álláspontját, majd eképp zárta le a témát:

Azt kell mondjam, hogy a műfaj hallgatói és a kollégáim mindig tiszteletben tartottak. Ennek köszönhetően tudtam átvergődni a bajaimon, és összességében pozitív tapasztalatokkal gyarapodtam. Függetlenül attól, hogy mindig őszintén és egyértelműen bevallottam, hogy a gyökereim a klasszikus zenéből fakadnak, a metálközeg mindig felkarolt engem és soha nem engedett el.

Egyértelmű, hogy aki manapság nőként libben be egy metálbanda frontjára, arra minden bizonnyal nagy hatással van Tarja munkássága. Kiderült, hogy a végtelen tehetségű dalszerő, hogy reagál, amikor szembesítik azzal, hogy számos énekesnőt Ő inspirált arra, hogy felismerve magukban a tehetséget, mikrofont ragadjanak:

Mindannyian egyénileg és a saját kreativitásunk szerint dolgozunk. Mindig támogattama nőket ebben az iparágban, és éreztem is egyfajta köteléket köztünk. Hihetetlen, amikor a metálénekesek odajönnek hozzám és azt mondják, hogy én inspiráltam őket. Ez teljesEn olyan, hogy « MICSODAAAA"?!!! » Ez megtisztelő.

- áradozott.

gettyimages-613829468-2048x2048.jpg

süti beállítások módosítása